Služby

Jak přistupuji k prodeji a pronájmu?

Může si každý dovolit podat inzerát?

Jaká je role dobrého makléře?

Prodej či pronájem nemovitostí je proces mnoha dílčích kroků:

1. Nastavení strategie

Znáte pořekadlo "dvakrát měř a jednou řež"? V realitách platí 100%. Je třeba vždy přemýšlet o vhodném nastavení prodejní či nájemní strategie. Správným a optimálním nastavením parametrů nabídky vám šikovný makléř ušetří spoustu času, nervy a v neposlední řadě i podstatnou část kupní ceny.

2. Odhad ceny

Využitím cenových map, vlastního monitoringu cen v dané lokalitě a na základě posouzení charakteru nemovitosti vám zdarma odhadnu reálnou tržní cenu nemovitosti Ocenění nemovitosti připravím jako podklad pro dědické řízení..

3. Příprava nemovitosti

Pro prodej, či pronájem je třeba nemovitost náležitě připravit. Poradím vám co a jak - někdy je to jen maličkost jako posekání zeleně, úklid, výměna žárovek ve svítidlech, někdy více - vymalování apod. Vy se nemusíte o nic starat, vše zařídím a zrealizuji za vás.

4. Průkaz energetické náročnosti budovy

Máte povědomí o PENB? Při prodeji nemovitosti musíte mít průkaz energetické náročnosti budovy. Pomohu vám ho v rámci nastavených služeb zařídit.

5. Homestaging

Co se skrývá pod pojmem "homestaging"? Zjednodušeně řečeno jde o dekorování nemovitostí. Byt, nebo dům se připraví pomocí doplňků tak, aby na fotografiích a případně také videu vypadal atraktivně a působil na první pohled skvěle.

6. Profesionální fotografie

Jen profesionální fotograf nemovitost nafotí tak, aby vyhovovala posledním trendům prezentací nemovitostí.

7. Video prohlídka

Profesionálně natočené video vašeho bytu, či domu předá potenciálnímu zájemci jasnou informaci o atmosféře vašeho domova.

8. Virtuální prohlídka

Doba nahrává mnoha moderním technologiím. Tak jako se dnes můžete virtuálně projít po ulici, dokáží nové technologie vytvořit virtuální prohlídku vaší nemovitosti. Potenciální zájemce si pak může prohlédnout vaši nemovitost bez nutnosti návštěvy, což vám zároveň uvolní od nutnosti zajištění mnoha osobních návštěv, případně se na prohlídky dostaví jen skutečně vážní zájemci. 

9. Inzerce a reklama

Příprava inzerátu obnáší nejen foto a video. Důležitou součástí je strukturovaný informativní text, který jednoznačně popíše a představí vaši nemovitost. Ani o přípravu nabídkového textu včetně vložení inzerce na všechny důležité realitní servery (sreality.cz a reality.idnes.cz nevyjímaje) se nemusíte starat. Vše zařídím za vás.

Pro podporu lze využít také sociální sítě. Vaše nabídka tak bude viditelná širokému spektru potenciálních kupců.

10. Prohlídky a vyjednávání o ceně

Starosti s prohlídkou můžete s klidným svědomím nechat na mě. Ve velké většině případů makléř absolvuje prohlídky se zájemci sám. Počet prohlídek mohou být i desítky je plně na mé zodpovědnosti vybrat pro vás toho nejlepšího zájemce, který bude ochoten přistoupit vámi požadovanou cenu. Během prohlídek je běžná diskuse týkající se prodejní ceny nemovitosti s požadavkem na její snížení. Proto jednoznačně doporučuji nechat vše na makléři, vůči němuž tlak na jednání o ceně bývá zpravidla výjimkou Váš požadavek na cenu je pro mě závazný.

11. Podpis rezervační a kupní smlouvy

S prodejem nemovitosti je spojena nutnost připravit mnoho dokumentů. V první řadě rezervační smlouvu. Pro snížení administrativní zátěže spolupracuji v rámci NRG International Realty s advokáty a právníky, kteří se specializují na segment prodeje a pronájmu realit. Takto nastavené procesy realizace prodeje či pronájmu a přípravy smluv eliminují např. rezervaci nemovitosti někým, kdo není dostatečně bonitní. Veškeré smlouvy jsou vytvořeny na míru každému případu tak, aby vás co nejvíce chránily.

Co vše pro vás zajistím?

• rezervační smlouvu

• smlouvu o smlouvě budoucí kupní

• kupní smlouvu

• depozitní smlouvu finančních prostředků

• předávací protokol

12. Úschova kupní ceny

Na základě vašeho požadavku zajistím zřízení úschovy kupní ceny advokátní/bankovní. Peníze za prodej vaší nemovitosti budou po dobu převodu 100% zabezpečeny.

13. Katastrální úřad

Pravidlem je rovněž zajištění komunikace a doručení dokumentů k prodeji na katastrální úřad a podání návrhu na vklad, jehož výsledkem je zápis vlastnického práva.

14. Předání nemovitosti

Jakmile katastrální úřad vše zapíše, následuje uvolnění peněz z úschovy a předání nemovitosti novému majiteli.

15. Přepis energií na nového majitele

Finálně vám mohu pomoci také s přepisem energií na nového majitele.

16. Daně

V současné době odpadá povinnost platit daň. Pouze v případě, že nemovitost byla ve vlastnictví podobu kratší, než je uvedena v příslušných právních předpisech, je třeba připravit daň z příjmu. V neposlední řadě je poté třeba odhlásit se z daně z nemovitostí na příslušném finančním úřadu. Kupující se pak přihlásí k této dani sám.

17. Koordinace

Do procesu prodeje vstupuje strana kupující, strana prodávající, dále ve většině případů i banka, poskytující hypoteční úvěr kupujícímu (časti i prodávajícímu), a případně další státní, či soukromé instituce. Makléř celý proces prodeje koordinuje, dojednává termíny schůzek, nastavuje časový rámec a komunikuje se všemi stranami tak, aby vše vedlo k úspěšnému prodeji a podpisu kupní smlouvy.


Dává vám tento proces smysl?

Kontaktujte mě, rád vám veškeré služby zcela nezávazně představím osobně 

a odpovím na jakékoliv dotazy.


Kontaktní formulář

* Osobním údajem fyzické osoby je především jméno, příjmení, adresa, email, telefonní číslo a bankovní spojení. Správcem těchto údajů je OSVČ Karel Střílka, IČ: 47832975. Osobní údaje jsou zpracovávány v rozsahu nezbytném pro splnění smlouvy, pro plnění s tím spojených právních povinností a oprávněných zájmů správce. Podrobné informace o zpracování osobních údajů naleznete 

ZDE